Gratis verzending en een gratis kurkentrekker bij eerste bestellingen van meer dan 69€ code WELKOM

Klachten

Als je een klacht wilt indienen bij Decántalo, kun je dit doen via onze

Als je dat wilt, kun je dit formulier downloaden en het naar ons sturen op [email protected].

Wanneer we je klacht ontvangen, sturen we je een antwoord met een zaaknummer zodat je het kunt volgen.

Consumenten arbitragesysteem

Decántalo Vinos, SL is aangesloten bij het Consumenten Arbitragestelsel om een middel te bieden voor het oplossen van conflicten bij eventuele geschillen.

Het Consumenten Arbitragesysteem is een mechanisme dat de publieke administratie aanbiedt om effectief conflicten en klachten in consumentenrelaties op te lossen. Dit buitengerechtelijke systeem stelt consumenten en bedrijven in staat om geschillen bindend en uitvoerbaar op te lossen zonder speciale formaliteiten, op voorwaarde dat het niet gaat om vergiftiging, letsel, overlijden of aanwijzingen voor een misdrijf.

De partijen vertrouwen de oplossing van hun conflict vrijwillig toe aan een arbitrageorgaan, dat handelt met onpartijdigheid, onafhankelijkheid en vertrouwelijkheid. De beslissing van het arbitrageorgaan is bindend en heeft hetzelfde effect als een rechterlijke uitspraak.

Hoe werkt het arbitragesysteem?

U kunt het consumentenarbitragesysteem aanvragen via de arbitrageraad van uw autonome gemeenschap, de nationale arbitrageraad of een consumentenvereniging.

Bemiddeling probeert de klacht op een onafhankelijke, onpartijdige en vertrouwelijke manier op te lossen, zonder scheidsrechters. Indien geen akkoord wordt bereikt, start het arbitrageproces, waarbij documenten, antwoorden, stellingen en bewijsstukken worden ingediend. De scheidsrechter kan ook aanvullend bewijsmateriaal vragen.

De procedure eindigt met de beslissing van de scheidsrechter, het zogenaamde "arbitraal vonnis", dat dezelfde rechtskracht heeft als een gerechtelijk vonnis en bindend is voor beide partijen vanaf het moment van uitgifte.

Je kunt arbitrage aanvragen via deze link.

Online geschillenbeslechting in de EU

Als consument heb je bovendien het recht om een klacht in te dienen bij de Europese Unie en heb je toegang tot het 0nline geschillenbeslechtingsplatform dat je in staat stelt dit gratis te doen.

Dit Europese platform is onderworpen aan de bepalingen van Verordening (EU) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013 inzake online geschillenbeslechting in consumentenkwesties.